Klachtenformulier

0% afgewerkt
Velden met een * zijn verplicht in te vullen.

Vooraf

Wat is een klacht? Elke gebruiker van de gemeentelijke of OCMW-dienstverlening heeft recht om een klacht in te uiten en op een grondige behandeling van die klacht. §1. een klacht is een duidelijk uiting van ontevredenheid van een gebruiker van de gemeentelijke of OCMW-dienstverlening over een door de lokale overheid al dan niet verrichte handeling of prestatie. §2. een klacht kan betrekking hebben op:

  • het foutief verrichten van een handeling of prestatie
  • het afwijken van de vastgelegde of gebruikelijke werkwijze
  • het niet of laattijdig uitvoeren van een handeling of prestatie

§3. Meldingen, vragen om informatie, beroepen, bezwaren, suggesties en petities worden niet beschouwd als klachten en vallen daardoor niet onder de gemeentelijk of OCMW-klachtenprocedure die in dit reglement omschreven staat. §4. De klachtenprocedure is niet van toepassing op algemene klachten over de regelgeving, over het gevoerde beleid of over beleidsverklaringen en - voornemens. Ook klachten waarvoor een specifieke wettelijke procedure is voorzien, behoren niet to het toepassingsgebied van dit reglement. Voor de volledige uitleg over het klachtenreglement, verwijzen we naar het uitgebreide participatiereglement 2019-2025. Mondelinge en anonieme klachten kunnen niet behandeld worden.

Naar top